تاریخ : ۰۸ فروردین ۱۳۹۶آموزش Redirect کردن آدرس در cPanel

در این مطلب قصد داریم Redirect کردن آدرس در cPanel را آموزش دهیم

فرآیند ریدایرکت موجب می شود که وقتی آدرسی در مرورگرتان وارد شود به صورت خودکار به آدرس یک سایت یا صفحه‌ي دیگر منتقل شود و محتوای سایت یا صفحه‌ي مقصد دیده شود.برای انجام ریدایرکت دامنه قبل از انجام فرآیند حتما باید دامنه مورد نظر در هاست لینوکس اددون و یا پارک شده باشد همچنین برای انجام ریدایرکت ساب دامین باید ساب دامین در هاست ایجاد شده باشد .
برای شروع کار وارد پنل مدیریتی هاست لینوکس خود شوید و در قسمت Domains روی گزینه Redirects کلیک کنید .

 

در قسمت Type دو نوع Redirect میتوان انجام داد .ریدایرکت در سئو ی سایت شما تاثیر گذار خواهد بود. اگر ریدایرکت فقط برای مدت کوتاهی روی این آدرس اعمال شود میبایست Temporary 302 و در غیر این صورت Permanent 301 را انتخاب نمایید.
permanent 301  : در این نوع انتقال صفحه به صورت ثابت میباشد ، به طوری که تمام امتیازات بازدید های ورودی به نفع وب سایت هدف محاسبه خواهد شد.
Temporary 302  : در این نوع انتقال صفحه به صورت موقت می باشد ، و تمام امتیازات و بازدید های ورودی به نفع وب سایت اصلی که در آن عملیات تنظیم Redirect صورت می گیرد خواهد بود.
https?://(www.)? : در این فیلد نام دامنه یا زیر دامنه مورد نظر خود را انتخاب کنید.
 Redirect to : در این فیلد آدرس صفحه یا وب سایتی که قصد انتقال به آن را دارید با http:// وارد کنید.
در قسمت www. redirectin گزینهRedirect With or without www را انتخاب کنید.
در آخر بر روی دکمه Add کلیک نمایید تا تنظیمات اعمال شود .

 


Wild Card Redirect چیست؟

مثلا شما برای دامنه ی Domain.com یک ریدایرکت تنظیم کرده اید و این دامنه را به Domain.ir ریدایرکت نموده اید. در حالت عادی اگر کسی آدرس Domain.com/contact را وارد کند، به دامنه ی جدید هدایت شده و آدرس Domain.ir برایش به نمایش در خواهد آمد. در این صورت است که ادامه ی آدرسی که کاربر درخواست کرده بود از دست میرود و بجای اینکه کاربر به بخش contact که از پیش درخواست کرده بود برود، به صفحه ی اصلی دامنه ی Domain.ir هدایت خواهد شد.
اگر میخواهید کاربر در عین هدایت شدن به مسیر جدید، آدرس درخواستی خود را از دست ندهد، کافی است گزینه ی Wild Card Redirect را فعال کنید. در این حالت اگر کاربر آدرس Domain.com/contact را وارد کند به آدرس Domain.ir/contact هدایت خواهد شد.
پس از اتمام کار باید قادر باشید ریدایرکت جدید را در بخش Current Redirects در پایین صفحه مشاهده نمایید.

اگر میخواهید یک ریدایرکت را حذف کنید می‌توانید در همان صفحه‌ي مدیریت ریدایرکت‌ها در لیست Current Redirects با کلیک بر روی دکمه‌ي Remove  این کار را انجام دهید. در صفحه‌ای که باز می‌شود دوباره حذف ریدایرکت را تأیید کنید تا کار حذف انجام شود.

اطلاعات دانلود
مطالب تصادفی
نظرات مربوط به مطلب : بدون دیدگاه

خدمات میزبانی وب,هاست لینوکس,هاست دانلود,هاستینگ,ارائه خدمات هاستینگ,هاست وردپرس,هاست cpanel,هاست جوملا,هاست طراحی سایت,هاست سی پنل

سرور,دیتاسنتر,سرور ایران,خدمات سرور,سرور پرقدرت,طراحی قالب وردپرس,قالب وردپرس,طراحی سایت,طراحی آپلودسنتر,هاست ارزان,ثبت دامنه

طراحی سایت,هزینه طراحی,طراحی صفحات اینترنتی,طراحی آپلودسنتر,طراحی وردپرس,بهینه سازی,سئو,بهینه سازی,کدنویسی,کد نویسی و بهینه سازی هاست ایران,ایران هاست,میهن وب هاست,تهران هاست,شرکت میزبانی وب نت افزار,ایران سرور,قیمت هاست,تعرفه هاست,خرید هاست,فروش هاست هاست نامحدود سرور پارس,هاست پرسرعت ssd,ایران هاست,تهران هاست,هاست پرسرعت,هاست پرسرعت لینوکس,هاست ایران,هاست وردپرس,هاست دانلود,هاست آپلودسنتر,هاست جوملا,هاست کلیجا,هاست سایت,هاست وبسایت,سرور ایران,دیتاسنتر,سرور پرسرعت,سرور بدون هنگی,سرور با آپتایم بالا,خرید هاست,خرید سرور,ثبت دامنه,جستجوی دامنه,دامنه ای ار,ثبت دامنه ای ار,انواع دامنه,وردپرس,آموزش هاست,آموزش سرور,آموزش خرید,آموزش دایرکت ادمین,ایرانیک,فراسو,طلا هاست,خدمات میزبانی وب,بهینه سازی سایت,بهینه سازی,کدنویسی,طراحی سایت,طراحی سایت آپلودسنتر,طراحی آپلودسنتر,طراحی سایت دانلود,انواع هاست دانلود,هاست لینوکس,لینوکس,آی آر,طراحی قالب,طراحی,سئو,سئو سایت,کدنویسی مجدد سایت
طراحی سایت